حفاظت با سیم خاردار ؟

  1. گریز
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. حفاظت با سیم خاردار...

حفاظت با سیم خاردار ؟

بررسی سیم خاردار  به عنوان مانع 

ممکن است شما هم جزء آندسته از افرادی باشید که حصار الکتریکی را نمی شناسند. اما همه ما با سیم های تیز و برنده که در شکل های گوناگون  و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند آشنا هستیم. بسیاری از مردم سیم های خاردار را برای جلوگیری از تعرض و سرقت بر روی دیوارها مورد استفاده قرار می دهند. سیم های خاردار حلقوی نیز برای جلوگیری از نفوذ در پایگاه ها و یا نقاط مرزی دیده می شوند. در نقاط روستایی کشاورزان نیز برای ممانعت از ورود احشام از پرچین ها و سیم خاردار استفاده می کنند.

 

 

 

هدف در تمامی اشکال مورد استفاده از سیم خاردار، جلوگیری از ورود است. ما در این مقاله قصد داریم از زوایای مختلف دیگر استفاده از سیم خاردار را بررسی نماییم. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که حفاظت با سیم خاردار را روشی ارزان و موثر می دانید ولی حصار الکتریکی را نمی شناسید، ممکن است این مقاله برایتان مفید باشد.

 

سیم خاردار یک مانع فیزیکی

هر کسی با دیدن سیم های خاردار می تواند به مانع بودن عبور و رعایت حریم محصور توجه نماید. اما آیا عبوراز این مانع فیزیکی امکانپذیر نیست.؟ سیم های خاردار در هر شکل و اندازه ای قابل برش و تخریب هستند. در غیاب نگهبان و یا دور از چشم ناظرین می تواند فرصت لازم برای عبور از این نوع مانع بسهولت فراهم باشد. در کاربردهای کشاورزی و محصور نمودن محیط زیست نیز استفاده از سیم خاردار خطر آفرین است. بسیار دیده شده است که حیوانات دارای پشم و پر در سیم های تیغ دار گیر افتاده و عامل مرگ آنها شده است.

 

معایب سیم خاردار

آسیب و زخم‌ها:

همانگونه که اشاره شد سیم خاردار به جانداران آسیب می رساند. پوست و بدن حیوانات در اثر برخورد با سیم خاردار، زخمی شده و التهاب ناشی از عفونت زخم برای آنها کشنده است. بریدگی و یا خطرات جدی تر مانند خفگی نیز مواردی است که بارها اتفاق افتاده است. نداشتن ایمنی و خطرات احتمالی در نصب سیم خاردار برای کودکان و حیوانات مساله جدی محسوب می شود.

 

 

گیر افتادن

این خطرات بیشتر در مواقعی که جانداران در محیط‌های طبیعی و بیابانی با استفاده از سیم‌های خاردار محصور می‌شوند، افزایش می‌یابد. در این حالت‌ها، جانداران ممکن است در جستجوی غذا، فرار از تهدیدها و یا هنگام جفت گیری به سمت سیم‌های خاردار حرکت و به طور ناخواسته در آنها گیر کنند. دیده شده است که حیوانات بزرگ مانند گرگ، پلنگ و شیر درتعقیب و گریز درگیر سیم‌های خاردار می‌شوند، طبق گزارشات ثبت شده پرندگان و جانوران دیگر نیز در سیم‌های خاردار گیر کرده اند.

 

نمای ظاهری

نصب سیم خاردار برای محیط های مسکونی و یا کشاورزی باعث کاهش چشم انداز و غیر همگون شدن با بافت روستا و یا عدم تطابق با معماری ساختمان می شود.

در مقابل اجرای ساده و همگون فنس الکتریکی گریز مورد تایید کاربران و مصرف کنندگان این محصول نسبت به اقدامات دیگر است.

 

مساله اخلاقی و عرفی

برخی معتقدند که استفاده از سیم خاردار در برخی موارد ناعادلانه و غیرانسانی است زیرا آسیب زننده و پر خطر است. همچنین ممکن است نصب سیم خاردار موجب نقض قوانین محلی باشد و می بایستی قبل از هرگونه اقدامی مجوز لازم از مراجع مربوطه اخذ شود.

آسیب زیست محیطی

برای نصب سیم های خاردار در مناطق جنگلی ، بیابانی و یا مناطق کشاورزی، استفاده از پایه های چوبی شاخ و برگ و تنه درختان مرسوم است. پایه های چوبی در شرایط جوی، پوسیده و از بین می رود و موجب تخریب منابع طبیعی و پوشش گیاهی است.

شواهدی موجود است که یک اتفاق خطرناک دیگر هم در تصور برخی مصرف کنندگان سیم های خاردار وجود دارد. برخی برای جلوگیری از ورود سارقین و یا جلوگیری از تردد حیوانات اقدام به اتصال برق شهر به سیم های خاردار می کنند. انسان و یا حیوان گیر افتاده در سیم های خاردار متصل به برق، شانسی برای ادامه حیات ندارد و این عمل در بسیاری از مواقع منجر به مرگ می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای این دسته بندی مقاله دیگری منتشر نشده است.

جهت درخواست همکاری، پیشنهادات و انتقادات خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.لکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

02112345678 09123456789

Sale@yoursite.com info@yoursite.com

سه دفتر مرکزی
در استان تهران